Seo(Arama Motoru Optimizasyonu)

SeoSearch Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı , arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. Seo, web projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.

Seo Nasıl Yapılır?

Seo aslında bir kas geliştirme olarak düşünerek sürekli ve zamanla olgunlaşarak büyüyen ve gelişen bir süreç olarak görebiliriz. Seo yapmak için projelerin kapsamına göre çok geniş çaplı araştırma, planlama ve analizin yapılması gerekebilir.

Şimdi size bahsedeceğim aşağıda devam eden bu içerikte Seo nasıl yapılır? sorusunun cevabını en güncel bilgilerle sunacağım!

1-On-Page(Site İçi) SEO

on page seo

On Page(Site içi) Seo, yüksek sıralama elde etmek ve arama motorlarında daha alakalı trafik kazanmak için web sayfalarının SEO uyumlu şekilde optimize edilmesidir. Site içi Seo, kaliteli içeriklerin yayınlanmasının yanı sıra, sayfa içi SEO, başlıkların HTML etiketlerinin(title, meta ve header) ve resimleri optimize etmeyi içerir.

2-Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması, kullanıcıların arama motorlarında içeriği optimize etmek ve arama motorlarında bu terimler için sıralamak amacıyla arama motorlarında kullandığı kelimeleri ve kelime öbeklerini(anahtar kelimeleri) bulma işlemidir.

3-İçerik Pazarlaması

İçerik Pazarlaması

Bir hedef kitleyi çekmek, elde tutmak ve nihayetinde kârlı müşteri eylemlerini yönlendirmek için değerli, alakalı ve kaliteli içerik oluşturmaya odaklanan stratejik bir pazarlama türüdür. İçerik pazarlaması, hedef kitlenizle güçlü bir ilişki kurmaya odaklanan ve onlara kendileriyle çok alakalı olan yüksek kaliteli içeriği tutarlı bir şekilde sunmaya odaklanan uzun vadeli bir çalışmadır.

4-Off-Page(Site Dışı) SEO

seo hizmeti

Off page(site dışı) SEO, arama motoru sonuç sayfalarındaki(SERP) sıralamanızı etkilemek için kendi web sitenizin dışında gerçekleştirilen işlemlerdir.Genel olarak site dışı Seo, backlink, markalı aramaların teşviki ve sosyal medyada etkileşimin ve paylaşımların arttırılması yer alır.

5-Rakip Analizi

Rakip Analizi

Rakip analizi, daha üst sıralarda yer almak için, daha fazla trafik almak ve daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olan güçlü bir araştırma stratejisidir. Sitenizi rakiplerinizden daha iyi olacak şekilde geliştirmek için yapmanız gereken yol haritası olarakta görülebilir.

6-Backlink

Backlink

Backlink, bir web sitesinden diğer web sitesine verilen bağlantıdır. Google gibi arama motorları, backlink’i bir sıralama sinyali olarak kullanır, çünkü bir web sitesi diğerine bağlantı verdiğinde, içeriğin dikkate değer olduğuna inandıkları anlamına gelir. Yüksek kaliteli geri bağlantılar, bir sitenin arama motoru sonuçlarında(SEO) sıralama ve görünürlüğünü arttırmaya yardımcı olur.

7-Site Hız Optimizasyonu

Site hız optimizasyonu

Google, site hızının arama sonuçları sıralamalarında değer verdiği sinyallerden biri olduğunu belirtmiştir. Sayfa hızı kullanıcı deneyimi(UX) açısından çok önemlidir. Yavaş yüklenen sayfaların hemen çıkma oranları yüksek ve sayfada kalma süresi daha düşüktür.

8-Analiz, Sıralama ve Trafik

analiz

Yapılan analizler doğrultusunda belirlenecek olan KPI(Anahtar performans göstergesi) ile sıralamaların yükselmesi hedeflenmekte ve hedef kitlenize uygun trafiği sitenize çekmeniz gerekir. Doğru analizlerin yapılması SEO‘da çok önemli olup çalışma sisteminin doğru şekilde yürütülmesi gerekir.

Kategoriler
One thought on “Seo Nedir ve Nasıl Yapılır?

Elinize sağlık başlangıç seviyesi için yönlendirici bir içerik olmuş. Akışı gayet güzeldi keyifle okudum 🥳

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir