Seo(Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO (arama motoru optimizasyonu) terimini, web sitenize trafik çekmek ve arama motorlarında daha yüksek sıralarda yer almak için kullanabileceğinizi duymuşsunuzdur. SEO anlamındaki tüm soru işaretlerini gidermek ve temelleri atmak için bu yazıyı okuyabilirsiniz.

SEO Nedir?

SeoSearch Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. Seo, web projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.

SEO, arama motorlarında ücretsiz, organik ve doğal bir şekilde arama sonuçlarından trafik elde etme sürecidir. Web sitenizin arama sonuçları sayfalarındaki (SERP’ler) konumunu iyileştirmeyi amaçlar. Unutmayın, web sitesi ne kadar yukarıda listelenirse, o kadar çok kişi sitenizi ziyaret etmeye başlar.

Seo Nasıl Yapılır?

Seo tekniklerini aslında bir kas geliştirme olarak düşünerek sürekli ve zamanla olgunlaşarak büyüyen ve gelişen bir süreç olarak görebiliriz. Seo yapmak için projelerin kapsamına göre çok geniş çaplı araştırma, planlama ve analizin yapılması gerekebilir.

Şimdi size bahsedeceğim aşağıda devam eden bu içerikte Seo nasıl yapılır? sorusunun cevabını en güncel bilgilerle sunacağım!

1-On-Page(Site İçi) SEO

on page seo

On Page(Site içi) Seo, yüksek sıralama elde etmek ve arama motorlarında daha alakalı trafik kazanmak için web sayfalarının SEO uyumlu şekilde optimize edilmesidir. Site içi Seo, kaliteli içeriklerin yayınlanmasının yanı sıra, sayfa içi SEO, başlıkların HTML etiketlerinin(title, meta ve header) ve resimleri optimize etmeyi içerir.

2-Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması, kullanıcıların arama motorlarında içeriği optimize etmek ve arama motorlarında bu terimler için sıralamak amacıyla arama motorlarında kullandığı kelimeleri ve kelime öbeklerini(anahtar kelimeleri) bulma işlemidir.

3-İçerik Pazarlaması

İçerik Pazarlaması

Bir hedef kitleyi çekmek, elde tutmak ve nihayetinde kârlı müşteri eylemlerini yönlendirmek için değerli, alakalı ve kaliteli içerik oluşturmaya odaklanan stratejik bir pazarlama türüdür. İçerik pazarlaması, hedef kitlenizle güçlü bir ilişki kurmaya odaklanan ve onlara kendileriyle çok alakalı olan yüksek kaliteli içeriği tutarlı bir şekilde sunmaya odaklanan uzun vadeli bir çalışmadır.

4-Off-Page(Site Dışı) SEO

seo hizmeti

Off page(site dışı) SEO, arama motoru sonuç sayfalarındaki(SERP) sıralamanızı etkilemek için kendi web sitenizin dışında gerçekleştirilen işlemlerdir.Genel olarak site dışı Seo, backlink, markalı aramaların teşviki ve sosyal medyada etkileşimin ve paylaşımların arttırılması yer alır.

5-Rakip Analizi

Rakip Analizi

Rakip analizi, daha üst sıralarda yer almak için, daha fazla trafik almak ve daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olan güçlü bir araştırma stratejisidir. Sitenizi rakiplerinizden daha iyi olacak şekilde geliştirmek için yapmanız gereken yol haritası olarakta görülebilir.

6-Backlink

Backlink

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Backlink, bir web sitesinden diğer web sitesine verilen bağlantıdır. Google gibi arama motorları, backlink’i bir sıralama sinyali olarak kullanır, çünkü bir web sitesi diğerine bağlantı verdiğinde, içeriğin dikkate değer olduğuna inandıkları anlamına gelir. Yüksek kaliteli geri bağlantılar, bir sitenin arama motoru sonuçlarında(SEO) sıralama ve görünürlüğünü arttırmaya yardımcı olur.

7-Site Hız Optimizasyonu

Site hız optimizasyonu

Google, site hızının arama sonuçları sıralamalarında değer verdiği sinyallerden biri olduğunu belirtmiştir. Sayfa hızı kullanıcı deneyimi(UX) açısından çok önemlidir. Yavaş yüklenen sayfaların hemen çıkma oranları yüksek ve sayfada kalma süresi daha düşüktür.

8-Teknik Optimizasyon

teknik seo

Teknik optimizasyon, içerik ile ilgili olmayan ama SEO’yu iyileştirmek amacıyla tasarlanan site içi aktivitelerdir. Yazılım tarafında da gerçekleştirilir. Örneğin site haritanızı Google’a göndermek, mobil uyumlu web site inşa etmek bunlara örnektir.

9-Analiz, Sıralama ve Trafik

analiz

Yapılan analizler doğrultusunda belirlenecek olan KPI(Anahtar performans göstergesi) ile sıralamaların yükselmesi hedeflenmekte ve hedef kitlenize uygun trafiği sitenize çekmeniz gerekir. Doğru analizlerin yapılması SEO‘da çok önemli olup çalışma sisteminin doğru şekilde yürütülmesi gerekir.

SEO Stratejisi Nedir? Nasıl Belirlenir?

Dijital pazarlamadaki tüm adımlar gibi başarılı olmak için uygulamaya, izlemeye ve optimizasyona ihtiyaç vardır. Bunu verimli şekilde uygulamak için de bir strateji gerekir. Bu durum SEO için de geçerlidir.

SEO stratejisi, arama motorlarında mümkün olduğunca üst sıralarda yer almak için içeriğinizi optimize etmeye odaklanır. Amacı, hedef kitleniz tarafından bulunmanız için organik trafiği artırmaktır. Performans göstermeyecek içeriklere zaman ve para harcamak yerine, performansa ve kullanıcı amacına dayalı kaliteli içerikler oluşturmaya odaklanırsınız.

SEO hedeflerini belirlemek, bir SEO stratejisinin en önemli parçasıdır.

  • Kullanıcı amacını anlayın: İçeriğinizi, arama yapan kişinin amacını anlayarak oluşturun; böylece kullanıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilirsiniz. 

  • Müşteri personası geliştirin: Herhangi bir SEO uzmanı, müşterinizin kim olduğunu, neleri sevdiğini, neleri sevmediğini ve neden orada olduklarını öğrenerek işe başlar.
  • Metni parçalara ayırın: Çoğu insanın dikkat süresi kısa ve zamanı kısıtlı olduğundan, metni basit tutmak önemlidir. Metni maddeler, resimler, başlıklar ve kısa cümlelerle bölün. 
  • Eyleme dönüştürülebilir hale getirin: İçeriğiniz hem arayan kişiye aradığını vermeli hem de onu bir sonraki adımlara yönlendirmelidir. Bu şekilde hem bir cevaba hem de eyleme dönüştürülebilir bir sonuç görürler.

SEO Hizmeti Nedir?

SEO danışmanlık hizmeti olarak da bilinen bu çalışma, web sitelerinin tüm arama motoru optimizasyonu süreçlerinin kapsamlı olarak yönetilmesi, analiz edilmesi ve süreç içerisinde optimize edilmesini kapsar. Profesyonel bir SEO danışmanı tarafından verilen bu hizmet, en güncel SEO taktiklerini uygulamayı ve web site performansını artırmayı amaçlar. 

Profesyonel anlamda bir arama motoru optimizasyonu hizmeti aşağıdaki konularda uygulamaları içerir:

  • WordPress SEO çalışmaları
  • Kurumsal SEO danışmanlığı
  • Semantik SEO
  • Google harita SEO optimizasyonu
  • Site içi SEO optimizasyonu
  • Site dışı SEO optimizasyonu
  • Teknik SEO çalışması
  • Trendyol SEO çalışması
  • Yerel SEO hizmeti
  • E-ticaret SEO çalışmaları
  • Görsel SEO optimizasyonu

Siz de bir uzmandan SEO danışmanlığı almak isterseniz, benimle iletişime geçebilirsiniz.

Kategoriler

Sayfalar

Call Now Button